Är ni spända...

.. för att få veta hur det gick på SM?


Det ska jag berätta för er.

Årets mål som jag hade, var att förbättra min placering på SM. Samt kommer över 40 meter. Eftersom jag har kastat över 40 (dock hemma på en resultattävling) så var det väl redan gjort. Men jag vill själv att jag skulle göra det på en annan tävling. Så det gjorde jag idag. Det blev 40.44 som längst. Dock kunde det ha blivit längre. Jag slog släggan i marken i en rotation, som sänkte farten betyyydligt mycket. Så det finns mer i kroppen. Det är gött att veta.

Det andra målet, var att komma femma eller bättre som placering. Och det lyckades jag också med. Jag kom femma, med 2 meters marginal ungefär. Det var skönt, dock hade jag en sex meter kvar till medalj. Men ja, så kan det gå.

Så, där har ni mitt SM för iår. Lyckat, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0