Återhämtning

Precis lika viktigt som är det är att träna mycket, är det lika viktigt att återhämta sig! Idag körde jag ett lugnare pass för att få min kropp att jobba lite, men ändå samla energi till de två träningsdagar jag har kvar. Eftersom jag mest tränar på veckodagarna, så har jag vila på helgen då jag åker hem. Men det är viktigt att inte köra fem dagar supertufft då, utan ta en dag, som tex onsdagen med ett lugnare pass men ändå bra för att kroppen ska få tillbaka energi. 
 
Blev 20 minuter och 4,3 kilometer på crosstrainern, följt av ett arm/axelpass, där fokus var just axlar. När jag gymmar brukar jag mest köra armar eftersom mina ben tränar mycket på pump och attack, och denna vecka ska jag även köra 55 min spinning (imorgon) så ville ha lite vila åt dem. Mage kör jag på de corepass jag går på, men jag lägger ALLTID in lite övningar för magen eftersom jag har stora problem med min rygg, så det är bra att få med den varje gång jag är på gymmet. Det blir mest lite pilatesboll som rehab för ryggen, varvat med några jobbigare övningar.
 
Nu ska jag snart avnjuta min chili con carne, som är CHIIIIILI! (Det är SUUUUPERviktigt att äta också när man tränar mycket)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0