dag 3

Mina föräldrar

Min pappa, Mikael, är 49 år. Han är rätt kort, precis som jag, och har grått hår. (Han säger att han har fått det för varje hyss jag och Emma har gjort, hehe). Just nu arbetar han på Samhall, nyss anstäld. Han har mycket problem med kroppen, ex ont i nacke, armar, rygg osv. Därav är de svårt att få jobb.
Han är uppvuxen här i Torsby, och kom hit när han var två år, från Motala. Han är äldst i en syskonskara med tre.
Jag vet inte vad man ska säga. Han ställer alltid upp för en om man behöver hjälp, och jag vet att han skulle göra allt för att skydda mig och min syster. Det som betyder mest för honom är familjen, att jaga och fiska. Det är en person med humör, precis som jag. Men han är snäll, min pappa.




Min mamma, Karin, är två år yngre än min pappa, alltså 47 år. Hon arbetar som lärare (4-9), och just nu på IV. Hon kommer från Lysvik ursprungligen, men har bott i Torsby sen hon flyttade ihop med pappa (trorjag).

Mamma är också en varmhjärtad person som alltid försöker hjälpa till (ibland lite för mycket) och vill alltid kompromissa mellan personer. Därför passar hon bra på IV, eftersom hon har ett tålamod utan dess like. (Det ärve INTE jag) Min mamma är bäst, så är det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0