Far away?

Vad är det som definerar ett långdistansförhållande? Hur lång måste sträckan vara? Eller är det hur ofta man träffas.

Mitt förhållande SKULLE kunna vara ett, då min kille bor fyra mil från mig. Men hallå? Fyra mil är väl en fis i universum. Vi träffas i STORTSETT varje dag. Inte varje, men varje skoldag(inte tis) + helgen, oftast. Så jag känner inte som att vi skulle ha ett sådant förhållande.
Men vart sätter man gränsen? Hur många mil måste man åka för att komma över gränsen? 10? En gång var jag tsm med en som bodde 10 mil bort, nästan 11. DET var därimot ett långdistans, så vi aldrig sågs, typ.

I mina ögon går gränsen just vid 10 mil, ungefär. Och sen är det SÅKLART beroende på hur ofta man träffas. Ses man kanske en gång i månaden, ja, då är det självklart!

Jag förstår inte hur man skulle klara av att träffas endast en gång i månaden, eller några fler. Endast. Jag skulle inte stå ut. Jag är en person som behöver närheten i förhållande. Känna den andres hjärtslag och andetag. Värmen, inte minst.



Hur ser ni på det? Har ni någon åsik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0