20.02

Det är underligt, endel.

Hur man kan förlora kontakten med personer som man har varit så himla tighta med. Jag antar att det är för att man växer ifrån varandra, får nya vänner och ändras. Man växer upp i olika takt, man tänker olika. Det är inte det synktroniserade bandet längre. Det är liksom försvunntet.

Det finns massvis med personer som man har tappat kontakten med helt. Hur kommer det sig? När man var liten verkade det som att hela världen låg vid dina fötter, du var oslagbar. Det fanns ingenting som kunde skilja vännerna åt. Men så går tiden, och man hörs inte av lika ofta, man gör ingentind med varandra längre. Det blir som en vägg, och lite stelt när man träffas. Eftersom att man vet vad som har funnits där. Man vet hur starkt detta band har varit.

Det finns sätt att komma tillbaka, men det kan inte bara vara en som kämpar, det måste komma från båda sidorna.  Det kan inte vara vara en, för det kommer aldrig gå då. Det måste man förstå.

Det jag ville säga var, att jag saknar mina gamla kompisar, som jag inte är lika tight med längre. Speciellt dig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet precis vad du menar! Känner likadant för flera stk. Vem är det du speciellt saknar? :)

2010-03-22 @ 20:23:11
Postat av: Ida I

Det är en kompis som jag var otroligt tight med för bara ett år sen, men saker förändras, man glider isär. Men det är så jäävla segt :(

Vill inte hänga ut henne, om hon nu läser :)

2010-03-22 @ 21:05:35
URL: http://iidasomfaen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror du inte hon vill veta det då? Har hon/du flyttat eller vad har hänt? :/ otroligt ledsamt det där!

2010-03-23 @ 14:48:05
Postat av: Ida

Jo, men saken är den att hon vet förmodligen vem hon är.

Nej, det har bara blivit, isär glea. Som man säger. Jag vet faktsikt inte.

Jobbigt, ja!

2010-03-25 @ 21:58:44
URL: http://iidasomfaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0