16.45

Idag har det varit en slapp dag.
En sag då jag läste i tre timmar på morgonen, gick ut och sprang/gick. (Benhinnorna ville inte vara med)
Sen en lååång dusch med peeling och inpackning. Sen har jag läst ännu mer. Blev klar med boken, som i detta fall var Harry Potter och den flammande bägaren. De är såååå så så bra de böckerna, alltså Harry Potter. Jag låter mig förtrollas in i dem, och sen kan jag inte sluta läsa. Man vet hur filmerna är, så man vet hur det går tillslut. Men alla detaljer som är med i en bok, som inte är med i en film. Det är dem som man vill veta, som man vill uppleva.
Till exempel i denna boken så var det husalfen Dobby som gav Harry gälgräs. I filmen är det Neville Longbottom. Det är skillnader alltså.
Men nog pratat om Harry Potter.

Nu ska jag sätta mig och läsa bloggar, skörda på min farm osv. Sådanadär saker som är avkopplande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0