Jag. Vill. Inte. Ha. Läxor.

Hmpf, har inte ens en liten lust att plugga. Historian var det 16 sidor om massa svenska kungar som hade inavel hit och dit. Nej, nu ljuger jag. Men det är komplicerat och det är massa adelsmän åt alla håll, som vill ta över makten. Det enda jag fattar något av är denna knäckebrödssnubben (Gustav Vasa för er som inte fattade skämtet). Men det är bara att bita ihop. Sitter med engelskan uppslagen i mitt knä. En historia på två sidor om snattare. Njae, kan vara kul, men inte idag. Men den ska vara igenomläst tills imorgon. Umorgon hoppas jag att jag känner mig piggare än idag, för nu i engångimånaden veckan mår man inte toppen och stoppar i sig massa icke nyttiga saker (iallafall fröken Ida).
Imorgon är det också den J O B B I G A S T E dagen i veckan. Det är bara en massa lektioner. Naturkunskap, geografi, engelska, lunch, idrott, historia, samhällskunskap.
Engelska innbär att jag ska veta vad texten innehåller, historia innebär att jag ska fatta alla dessa 16 sidorna. Tur att det inte är spanska imorgon, för då hade det varit kört för min del. Då hade jag krupit ner i täcket och sovit hela dagen. Eller inte. Nej, så kan vi inte göra.

Vi hade geografiprov idag för den delen, det kändes sådär. Hoppas på ett mvg, men det gör man väl alltid? Skrev i alla fall mycket och så utförligt som jag bara kunde. Så ja, det borde ge mer än ett simpelt g i alla fall. (Nu ska ni inte bli rosenrasande på mig för att jag säger "ett simpelt g" men för mig är det simpelt, JAG ska uppnå mer, men mina krav på mig själv.)

Fick tillbaka samhällsprovet från förra veckan. Såg ett MVG- på pappret. Frågade varför jag fick ett minus och vart det var jag missade. Men Ammi sa att hon förmodligen var för hård, och strök det minuset. Sen sa hon vad jag låg på för slutbetyg för stunden, och det var mycketmycket lovande. Hehe.

Tror att jag ska sluta skriva om skolan nu, innan alla somnar där vid dataskärmen.
Ska duscha, och sen måla naglarna nu trorjag. Sen läsa engelska, och sedan låtan handbollen på tv ta över min koncentration.

PUSS! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0