14.22, kollektivtrafiksbeskymmer

Hej!
Är hemma, finally kan man säga.
Tåget skulle gå 12.36 från Sunne. Men det kom inget tåg, nähää, tänkte vi. Ringde till mamma som ringde till Värmlandstrafik, eller något. De sa att tåget hade blivit ersatt med en buss. Men vart var bussen?!?!
Nej, det kom ingen buss, och de på VT fick inte tag på busschaffisen. Det slutade med att Martins pappa skjutsade mig på vägen till Torsby, för pappa var påväg ner för att hämta mig. Vi möttes vid Tosseberg, och det var första gången som våra pappor träffades, så kan det gå.
Jag hade vid det laget iskalla fötter, och så menar jag verkligen iskalla!
Mina fötter stack ömsom de försvann. Så av med stövlarna och upp det med mot fläkten som finns i bilen, ni vet? Höjde värmen, och sedan precis innan vi var hemma var de varma.

När jag kommit hem fick jag mat, köttfärssoppa. Det smakade gott! Varm i magen blev man.
Sen läste jag bloggar, uppdaterade lite på min ö. Martin och jag har blivit fast på ett spel på Facebook som heter Happy Island! Hehe, mycket roligare än Farmville. På Happy Island får man göra en ö som ska vara attraktiv för turisterna, så man tjänar pengar. Vi typ tävlar om vem som leder hela tiden, eller det är mest Martin som gör det. Mig kvittar det, hehe!

Nu ska jag packa min väska, för klockan tre är det samling för match. Mot Karlskoga! Heja torsby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0