Sommaren 2010

Jag ska nu försöka summera sommaren 2010, och om någon skulle försöka få mig att summera det med ett ord, så skulle det ordet bli: friidrott.

För det är nämligen friidrott som min sommar har handalt om. Det har varit träning, på träning, på träning. Och några få tävlingar. Jag älskar friidrotten, men på samma sätt så har mina kompisar kommit i skymundan. Och det skäms jag för. Det är inte lätt att kombinera allt, och speciellt när jag hade ett jobb som var de dagar jag inte tränade! Sen har jag en pojkvän som jag vill vara med, men jag måste ändå vara med mina vänner. Jag ska verkligen ändra på det nu, när skolan börjar. Men det blir mycket lättare att ändra på det, när man ser varandra i skolan hela dagarna. Nu är det skolan och träningen som jag ska kombinera på ett bra sätt.

Det är inte många fester som jag har varit på denna sommar. Det är midsommar, som slutade i tårar för att jag var så himla trött och åkte hem tolv och sov som en stock. Det var countryfestivalen som var snurrig och alldeles underbar, men jag fick liksom ingen kontakt med alla? Jag vet inte varför. Och det var fryksdalsdansen, som var nykter och i Sunne. Inte alls med alla i Torsby. Jag såg dem bara några få gånger. Det var tre, vilket en var kalas. Alla mina kompisar har haft hur många som helst, och jag har kännt mig utanför som bara den. Men jag hade träningen. Och där har jag svettas, skrattat och varit sur. Och där har jag fått några nya vänner. Och Anna-Clara och jag, vi har haft många bra pratstunder mellan kasten och mellan övningarna.

Men sommaren har också inneburit jobb. Ett jobb som varken var bu eller bä. Det var helt okej, men jag vet inte om jag vill vara där mer. Det får vi se. Jag fick i alla fall lite pengar, som är sparade. De ska jag ta fram till något som jag verkligen vill ha. En bil. Jag vill ha en bil när jag tar körkort.

Och badandet då? Jo, badat har jag gjort. Men inte så mycket som man hade hoppats. Men det har badats.


Sommaren 2010 har varit bra av många anledningar, och inte av endel. Det bästa har varit att jag har utvecklats i släggan. Och att min underbara pojkvän som är vid min sida.


Peace ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0