Dialekt

Det här med dialekt. Det kan vara mycket charmigt, men samtidigt otroligt inte fint. Som till exempel den de pratar i Örebro, den klarar jag inte. Orkar inte lyssna på den, hehe. Men jag tycker att norrländska är SÅÅÅ charmigt. Älskar det. Sen är dalmål också fint. Medan skånska är konstigt. Göteborska har sin egen klangt. Den här jag ofta i skolan, tack vara Emil Eb, heh.

Men den finaste dialekten som finns, det mååste väl ändå vara Värmländska? Tycker ni inte det?
Speciellt Torsbymål, hehe. Min tränare sa att med sin fina torsbydialekt kommer du långt i livet, för folk älskar dialekter. Ja, jag vet inte jag.

Om man ska översätta något, kan det vara mycket svårt. Det tycker jag i alla fall. Men jag kan ju försöka.

"översättning" om en ska överstätt nö, kan de va mycket svårt. Dä tycker ja i all fall. Men ja kan ju försök.

Haha, va fult det är egentligen! Vi liksom kortar aaav orden. Men det är det enda rätta det.

äh, jag vet inte vad jag pratar om längre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tkr du ska kontrollera din stavning ja :P men dialekt ska de va (Y)

2010-04-27 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0