It's a nine one one.

Puh, denna dagen har verkligen varit jobbig, på många sätt.
Imorse när jag vaknade var mitt vänsta öga igensvullet, så som det var igår när jag vaknade. Men idag skonades jag från det mesta röda i det, bara lite lätt.
Sen kände jag en smärta i magen, och jag insåg att det skulle bli jobbigt idag.
Nu tänker jag skriva detta, varesig folk vill läsa eller inte, det skiter jag i!
Ja, ni kanske fattade att det var, (tatadaaam) mensvärk jag snackade om!
Den är inte rolig att få. Och det är inte lätt att beskriva känslan när man har det. Ibland gör det så ont att man får svårt att andas. Det är det värsta med det. Det kan vara svårt att andas i några minuter, och man känner hur svetten börjar krypa fram, för jag får en panik när jag inte får ordentligt med luft. Inte kul, säger jag bara!
Sen hjälper inga värktabletter heller, så humöret åker ner till minus trehundra! Det som brukar vara runt 80 iaf. Så ja, ni fattar skillnaden! Trött blir man också, det är kraftansträngande på något sätt.

På umo.se säger de såhär

   Varje månad i samband med att man har ägglossning blir slemhinnan i livmodern tjockare för att kunna ta emot ett befruktat ägg. Men de flesta månader sker ingen befruktning och då måste livmodern göra sig av med slemhinnan. Det gör den genom att dra ihop sig och sedan stöta ut slemhinnan. Själva slemhinnan kommer ut som blod – mens. Eftersom livmodern är en muskel så kan man få kramp i den när den drar ihop sig. Det är det som ger mensvärk.


Så tjejer, det är kramp vi har, när det gör ont.

Nej, det är bara att bita ihop. Det är bara en gång i månaden i de resterande 30-40(?) åren. Det beror när man kommer in i det andra, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0