Torsby-Övik-Torsby

Det är den resan som vi gjorde denna helgen. Mätaren i bilen visade 130 mil stillslut. Det innebär 10 mil på leta affär/sightseeng/försöka finna rätt osv. Då det är ca 120 mil upp till Övik.

Vi åkte runt kvart i tolv från skolan. Det va snöslask på vägen och det gick inte vidare fort. Jag försökte göra engelska, men blev illamående så jag struntade i det. Pratade lite, sov lite. Vi stannade efter några timmar, och åt baugetter som vi köpt med från skolan. Sedan fortsatte vi att åka. Vid fyratiden var vi framme i Bollnäs, där vi skulle övernatta. Det tog ett tag att få tag i nycklarna, men det gick tillslut. In i stugan och där låg vi i någon timma, innan vi tog tummen ur och gjorde något. Det blev att gå till TVstugan och se på tv, haha. Men vi åkte och letade reda på ett matställe, och fann ett som till utsidan inte såg ut att vara mycket för världen. Men inne var det lyxigt som bara den, med menyer och allt. Dyrt var det också. Men pizza blev det i alla fall. Efter den lyxiga middagen så bar det av tillbaka, men först en tur in på Hemköp för att köpa saker till frukost. Sen blev det kolla Idol. Alla var mer eller mindre halvdöda. Martin sov så sött när vi skulle gå tillbaka och sova på riktigt. Sötonge!

Lördag, upp vid åtta och packa och städa och äta frukost.
Halv tio åkte vi och fortsatte. Vi stannade inte mer än att kissa. Framme i Övik försökte vi förjäves att komma fram till vandrarhemmet, men vi fann det verkligen inte. Så vi parkerade och fann ett matställe. Kebab blev det denna gång. Sen började hockeymatchen som vi åkte dit för. Jag hade aldrig varit på hockey, så jag fattade inte så mycket. Hehe. Men det var spännande, och vi satt på fjärde raden, så man såg rätt se bra. Lite ont i öronen gjorde det när klacken och FP skrek när Modo gjorde mål. Menmen. Det blev tre-tre som jag berättade om i ett annat inlägg. Efter matchen hade vi fått tag i vägbeskrivning och så fann vi tillslut fram. Vi betalde och gjorde iordning lite. Sen åkte vi till ett ICA och köpte något att äta. Paj blev det för min och Ms del. Sen bänkade vi oss i soffan och såg på Robinson.
Elva blev det sänggång, trötta som bara den. Sängarna var underbara och somnade typ på ett kick.

Söndag, kvart i åtta ringde min telefon och det var meningen att jag skulle duscha. Men eftersom jag frös som en tok innan klockan ringde hade jag krupit över till M och värmt mig. Men då var han så mysimysig så jag sket i det. Myste lite ist, och gick upp och packade och frukost och allt detta ni vet. Sen hemmåt! Klockan nio.
När vi var framme i Sundsvall så gick vi in på det gigantiska varuhus området som fanns där. Det var SORT! Jag och Ellen (FPs syster) fick gå i klädaffärer, men vi var inte så pepp på det. Så vi gick till killarna på Biltema. Där handlade jag stift och servetter. M lite saker. Sen någon jaktaffär där jag köpte julklapp till pappa.
Sen åkte vi och åkte och åkte. I Mora stannade vi och åt, dock Donken. Inte min favorit, men en sallad fick det bli.
Sen heeeeem, underbart!

Var hemma runt sju som sagt. Och detta var i korta drag det vi gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0