22+23

För mig är julen både kul och tråkig.
Idag, för sex år sen dog min farfar. Jag var 10 år och ja, jag minns att jag inte fattade det först. Det var en jobbig jul!
Igår, den 22 alltså, hände något som inte får hända..
Min morfar dog.
Ni fattar vinken med tråkig?
Min farfar och nu min morfar har dött i närheten av jul...
Pappa ringde igår runt halv tolv och berättade det. Jag var i Karlstad, och kunde inte gråta, det var för mycket folk. Och för att inte gråta, stängde jag in det i ett litet rum i mig. Det fick inte komma fram. Så jag var glad istället... Fattar inte hur jag klarar det ibland.
Men på kvällen igår när jag var här hos Martin öppnade jag det rummet, och allt kom ut.
HUR KUNDE DET HÄNDA?! Varför ska det drabab oss såhär? Mammas och pappas pappa, dagarna innan jul!
Om det finns någon gud vill han inte göra julen lätt.
Varje år i sex år har jag tänk på farfar, nu får jag även tänka på morfar..

Kommentarer
Postat av: julia

svar;

benny tror sig bara.



förresten, stå på dig! vet att det inte är lätt att förlora någon som står en nära. jag hatar tiderna kring midsommar då en vän dog, på hennes begravning (precis några timmar innan) dog min morfar så att jag inte kunde gå på min väns begravning.

så jag förstår precis hur du känner.



men varken din morfar eller farfar vill att du lider för deras skull. tro mig, genom att du leverditt 16 åriga liv precis som man ska leva som 16 år, så kommer de vara nöjda och glada!



stå på dig!

kram!

2009-12-23 @ 19:40:39
URL: http://juliaasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0