2009

Nu lider 2009 mot sitt slut, och det är väl dags att avsluta detta året med en årsresume, eller liknande. Jag har tänkt att berätta om det, för det är det enklaste.
2009 har varit en berg och dal bana, upp och ned. Men mest upp, som tur är. Jag har fått så många nya vänner, och vågat öppna mig mer. Jag vågar prata med folk, och är inte så blyg längre, ett framsteg.
Året började med folk hos Majus. Underbara Maja. Det fortsatte med P och vänner, handboll och allt. Januari var snöig. I januari var jag hos Malin, och var allmänt flumm, som vanligt.
Februari fortsatte med UKM och alla<3dag. Jag och Emelie var ute och byggde snöfigurer.
Mars vet jag inte vad jag gjorde i. Spelade handboll och umgicks mest med P.
April var en händelsefull månad med handbollscup, spexkort, massa vårbilder, Malin var här i underbaraste vårvädret. Jag hade en av de tuffaste veckorna i mitt liv, då jag inte visste ut eller in på känslor och allt annat som fann. Jag kände hur jag föll sönder innuti. Men mina vänner hade mig kvar. Och bara på några minuter, med en lite gest, så var jag hel igen. Poff, kärleken är konstig.
Maj kom, med idrottsgala här i Torsby och Valborg. Det var kallt och inte så kul tills vi kom hem till Martin Jakobsson, där vi pratade och så. Jag var på min första RIKTIGTA fest på Björkhälla, där ja mådde toppen, eller inte. I slutet av månaden efter all hets med prov och nationella blev den en 5 dagar i Barcelona med spanskagruppen. Det är nog det bästa på hela 2009. Att få komma bort, till ett annat land. Med värme och med underbara personer. Som man fick skratta med, ha sena kvällar med, gå långt på inte så roliga saker, tappa bort telefoner på en gammal olympiastaduim med. Äta färska jordgubbar med.
Juni och min 16års dag kom. Sommarvärmen kom! Skolavslutning. Jag slutade nian på topp. Ordförande i elevrådet och jag hade 315 poäng av 320 möjliga. Jag var gladgladglad, hade de bästa vännerna och var så lycklig! Sommarjobb var det också, men det var inte så roligt. Men när pengarna kom in på kontot var det glada miner.
Med juli kom regnet och det dystra. Men även ljuspunkter. En arvikafestival med Malin, där jag kom Ida Hansen närmre och ja, hade kul! Ett förhållade tog slut och jag höll på att inte ta mig upp ur sängen. Men efter peppord reste jag mig ur askan, som man säger. Fdd kom, och jag fick många nya människor, och det var här som jag började bli mindre blyg och så. Jag åkte på en fest där jag kände 1½ person. Det ni! Det resulterade i min vänskap med människor idag, och min kärlek. Det var ett stjärnspel i Arvika, där släggan stämde och allt var skönt. Ett jobb var också inne här, och en resa över helgen till vår huvudstad.
Augusti med skolstart kom. Och USM i friidrott. Der var där jag fick mitt nuvarande pers, och slutade sexa!
Skolan började, och jag tog steget upp och började gymnasiet. SP09! ♥ Jag hade så kul, lärde känna nya lärare och elever. Jag fick bättre kontakt med folk jag redan hade bra vänskap med. Jag och Maja började med våra tisdagar. Jag och M blev ett par. ♥
Och så kom hösten, med september som start. Sista tävlingen och den sög. Jag köpte min iPod och var mycket med M. Marten som var den bästa hittils var. Jag var kär, och allt var på topp!
Oktober kom i släptåg. Skolan rullade på, och det var inte så mycket som hände. Det som hände mest var halloween.
November med kyla och kallt och mörkt kom. Det är inte mycket man kan säga om denna månaden.
December med pepparkaksbak, julmys och advent började. Var till övik på hockey, och myste järnet på julafton. Fick fina paket, och en vit jul. Något av det jag önskade mig.


Jag vet inget mer att säga. Tack för att ni läste my shit.
Nu är det 2010 som gäller, och det kommer bli ett toppen år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0