19.10

Nu ska jag uppdatera över vad som har hänt denna helg.

Fredag: Martin var här, och efter många om och men blev det grillning vid Sirsjön. Det var mysigt, och Maja, Hanna och Henrik badade! Fyy vad kallt, usch. Haha. Vi åkte hem runt elva, halv tolv. Det var som sagt en lyckad kväll.

Lördag: När jag vaknade på morgonen hade jag en Martin vid min sida, så jag var överlycklig. Sen kom jag på att vi var vakna bara för att han skulle åka hem. Inte lika roligt. Och som vanligt så är vi seeeega med att komma upp ur sängen. Det är ju mycket goare att sova än att gå upp. Ellerhur? Men vi kom upp, dessvärre ganska mycket försent. Så kvart över tio var vi klara för att gå till tåget. Men då var det bara det att det var en kvart kvar till att tåget skulle gå. Vi tänkte ta en cykel, men bakdäcket på den var knäpp. Det fick bli så att han cyklade medan jag gick/powerwalkade/sprang te station för att hinna pussa på honom innan han åkte. Jag hann!

Sen gick jag upp till Björnevi och kollade lite där, där det var tävling idag. Hjälpte mamma och Birgit i sekeretariatet ett tag. Åkte hem och åt runt halv ett. Sen var jag tillbaka vid tvåtiden för att se kusin Sebastian kasta spjut. Han vann, och blev intervjuad av VF. Roligt.

Vid fyra var det min tur att tävla. Och det var HEMSKT. Jag hade fem ogiltiga kast när det var sista omgången. Och där satt den. Pers, en tredjeplats och en sten och lättate från mitt hjärta.

Sen var det supersnabb dusch och fixning. Sen blev det en färd upp till Lekvattnet där kusin Johanna konfirmerade sig. Sen blev det till Prostgårdsladugården för fest. Mat och trevligt sällskap var mycket trevligt.

Efter den var det färd till Sunne. Där var det Kolsnäs som gällde. Det var en mycket trevlig kväll, och det var mycket roligt dansande med Lilläng. Haha.

Söndag: Vaknade breve en FÖR pigg Martin, så jag sov vidare ett tag till, hehe. Vi gick upp, åt mat, och gjorde precis ingenting i någon timma. Sen tittade solen fram och vi plockade lite i vedhögen. Sen spelade vi kort och grillade maat. MUMS!

Men nu är jag hemma, och ser på tv. Ska plugga geografi snart. Så Cya.

Kommentarer
Postat av: L

dänz :D

2010-05-24 @ 18:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0