ÖVNINGSKÖR!


Idag gjorde jag min första biltur NÅGONSIN bakom ratten!
När jag satte mig bakom ratten hade jag ett flin i ansiktet, jag var nervös! Mycket nervös för att vara exakt.
Det första jag gjorde var att inse att jag är FÖRBANNAT liten! Fick dra fram stolen så jag kände mig som en mormor som körde. Men det fick gå det med. På med bältet och...
... så gjorde jag min första start. Och gissa vad! Det var inget motorstopp! Jag är såååå nöjd med det alltså!!
Sen kan det hända att det blev lite mer motorstopp under tiden, och att den första bromsen var en verklig tvärnit, men det har inte med saken att göra. Hehe.
Jag fick tom backa! Det fixade jag galant.

För att vara första gången som jag kör, så klarade jag mig bra. Jag fick till finfina starter, och hemska, men jag lever. Mamma skrek inte en enda gång, och tja. När jag skulle backa gick det mycket bättre med koppling/gas, förundrandsvärt.

Nu är det bara att vänta till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Elli

Kul & börja köra =)!! Haha kommer ihåg första gången jag körde också :P

2009-09-19 @ 12:57:45
URL: http://typwow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0